tisdag 23 januari 2024

Är det inte konstigt?


En dag med 0 grader och det har varit i princip vindstilla. Såg även solen en kort kort stund under eftermiddagen. Helt perfekt väder enligt mig. 

Jag har jobbat hemifrån idag då jag väntat på en leverans från Ikea. Den ska komma mellan 10.00-19.00 alltså ett spann på 9 timmar! Det är som en hel arbetsdag. Tänk om jag inte hade detta jobbet, då hade vi aldrig kunnat beställa hemleverans. Hade jag jobbat som lärare, i butik, kundtjänst eller i kassan på bank så hade det inte alls funkat. Känns väldigt gammeldags att man måste ha ett spann på 9 timmar då logistiken borde kunna preciseras bättre? Nu har i alla fall leveransen skett och det gick bra. 

Tog en kort promenad under lunchen för att hämta posten men det var endast tidningen idag. Men det var väldigt skönt med lite luft. Nu håller jag tummarna att det blir klart så att vi får skåda lite norrsken inom kort.

Inga kommentarer: