måndag 1 januari 2024

2024


Må detta år bli snällare än det förra? Drivmedelspriset har idag gått ner med drygt 4:-/liter och det är väl snällt om något. Men det är flera gubbar i världen som behöver tagga ner ordentligt och sluta vara så bestämmande. 

En dag med -16 och nu har det sjunkit ytterligare till -20 och det är mulet med ett lätt lätt snöfall. Jag har eldat brasa medan mannen varit i bygget och kollat. Han har bland annat mätt upp där vi ska ha lampor, det är många beslut som ska tas snabbt medan det finns någon hantverkare på plats så det är ju bra att ha tänkt till innan.

Sonen har varit hit på middag och det var en god pepparsås som jag fick till. Sen har vi sett På spåret sen i fredags. Siri har kräkts mycket så jag har tvättat mattan i toaletten då mycket av det kom på den. Hon ser dock opåverkad ut så jag hoppas att det var en engångsföreteelse?

Snart jobb på min nya arbetsplats och redan nu vet jag att minst 1 person är borta imorgon, det löser sig då jag åkte dit direkt på morgonen. 

Inga kommentarer: