tisdag 9 januari 2024

Igång på riktigt


En tidig morgon då jag var 6.40 på jobbet för att förbereda lite inför denna dag. Planeringsdag under förmiddagen som startade med frukost och samtal. Jobbade på lite själv fram till lunch. Sen åt jag med sonen i Öjebyn. Eftersom alla skolor är stängda idag så är det många som äter lunch ute och det passade oss perfekt att inte vara mitt i smeten. 

Efter jag lämnat av sonen på hans jobb så har jag suttit hemma och jobbat med att försöka förstå vissa saker och även läst en del av en bok. Även mannen var hemma idag men han satt med utbildning och hörlurar så vi har jobbat på i vår egen lilla värld.

Älgfärsbiffar blev dagens middag och det var väldigt gott. Nu luktar det matos här men så får det vara. Siri och jag har varit ute och lekt och idag drog hon i väg upp till kurvan. När jag hämtade henne så gömde hon dig i vanlig ordning, busiga katten! Oj vad hon trivs bra utomhus. 

Mannen har varit till Mogården med de 2 blusar som jag köpte i går och de passade helt perfekt, dessutom var de på REA så det var ju helt perfekt. Ibland kan man verkligen hitta fynd på Åhléns. 

Inga kommentarer: