tisdag 2 januari 2024

Första dagen


Vaknade till -25,5 grader och det har nu under dagen blivit ännu kallare med -29 och det fortsätter att sjunka. Inte så mysigt men det är otroligt vackert ute. 

Jag har idag jobbat min första dag på nya jobbet. Medarbetare sjuka så jag började med att åka till mitt kontor för att hämta upp nycklar till det julöppna stället. Väl där var det lugnt då det även blir många barn hemma då det är ledighet och dessutom kallt! Åkte på väg hem förbi kontoret igen men det var ingen på plats då heller så jag åkte hem och har jobbat hemma hela dagen. Det har gått en hel del ved då jag eldat ett par gånger för att hålla värmen här inne. Det märks så tydligt då det är väldigt kallt att vi bor i en stuga för det är så mycket drag vid golven. Det blir då kalla golv som inte är så mysigt.

Pannkaka blev dagens middag då jag helt enkelt fick ta det som fanns hemma. Det är verkligen dags att åka och handla och det får bli i morgon. 

Idag är det 3 år sedan min älskade morfar lämnade detta jordeliv. Så fin människa och han är fortfarande så saknad av mig. 1921 föddes han så trots att han inte hann fylla 100 år så uppnådde han en ansenlig ålder som levde till 99 år och drygt 3 månader. 

Inga kommentarer: