måndag 22 januari 2024

Snöstorm


Det blir tydligen aldrig väder som jag är nöjd med. Redan igår kväll så började det att blåsa och imorse var det riktigt blåsigt. Sen när dagen har gått så har det även snöat under några timmar. Med 0 grader ute och snö med vind så blir det drivor. När jag kom hem idag så var det precis att jag klarade att köra hem utan att fastna. Vid tennisbanan så var det riktigt kritiskt. Trots att jag varnade snickarna och sa att de skulle ta den nedre vägen så gjorde de inte så, utan de körde fast. Mannen tog sig dock hem utan missöden men han tog nedre vägen. Nu har i alla fall traktorn äntligen varit här. Plogsvängen kallades ut 18.15 idag och det tycker jag var i senaste laget. Mannen är nu ute och skottar men det är ingen snö på vissa ställen medan det är 40 cm på andra. Tur att vi har en snöslunga.

För övrigt har sonen namnsdag idag och det är dessutom vinets dag. Hepp! 

Inga kommentarer: