lördag 20 januari 2024

-25 och helg


 Jag försöker att tänka bort temperaturen men det är jävligt kallt! Det är den bistra verkligheten just nu. -22 i morse vilket gjorde att jag valde att åka till stan. Köpte jeans på KappAhl, handlade på Coop åt oss och åt sonen. Besökte mamma en sund innan jag återvände hemåt igen.

Mannen och sonen känner sig småkrassliga just nu. Jag är helt ok. Mannen har varit i huset och kapat lite ved och städat golvet. Nu har vi en del väggar i vår nya hus, jag kan lova att det krympte ytterligare en hel del just nu. Får se hur det blir när det är klart.

Dagens middag blev krabba till förrätt och så hemgjorda pommes samt Moules Frites till huvudrätt. Gott men svårt att få till pommes så att de blir bra. Har friterat men det skulle till ännu mer. TV kväll med Stjärnorna på slottet. Nu ser vi film med nya Mawerick som vi sett på bio. Eldar brasa och myser under en filt. 

Inga kommentarer: