onsdag 3 januari 2024

-31

 

Jag hade önskat att det varit som dagens bild. Sol är det visserligen och så vackert så man dånar men det är även så kallt så man dånar. Inget att göra åt utan bara tänka framåt då det inte går att påverka. Vi vaknade till ett kallt hus då vi har 20 Amp säkringar och nu när vi värmer upp nya huset så stoppar värmepumpen i garaget på +14 grader för att säkringarna inte ska gå. Vi var även tvungna att dra ner på våra element i stugan och släcka utomhusbelysning för att spara på elen.  Idag har elektrikern säkrat upp vårt hus till 25 Amp så nu har vi varmare än tidigare utan att det gått någon huvudsäkring efter det. Det märks dock tydligt att vi bor i en stuga som inte håller värmen och vår värmepump i huset inte klarar denna kyla då den håller på att avfrosta stup i kvarten och då kyls huset ner. Jag kan lova att jag eldat ordentligt idag med säkert 5 brasor. Snart är det dags att fylla på mer ved igen. 

Jag har jobbat hemifrån med att förbereda inför nästa veckas planeringsdag. Har även påbörjat att läsa en bok som alla andra har läst under hösten. Bra att få uppdatera sig då det är ny mark som jag tassar på just nu. 

Inga kommentarer: