torsdag 13 oktober 2022

Torsdag


 Mer än halva tiden har gått i vår kurs och nu börjar vi kunna detta. Man inser på dessa resor att vi inte är så dåliga i Sverige. Tänkte samma förra gången att vi hade kunnat göra samma sak hemma vid och kanske även lite bättre i från oss. Men det är ju så lyxigt att få åka i väg och uppleva lite värme så här i oktober. Vår ledare följer sin egen väg och det ger tyvärr inte mycket nytt för mig.
Lite kyligare i morse men det blev varmt och skönt även idag. Byter ofta från byxor till kjol när kursen slutat för dagen. Dagens lunch blev en god macka då vi hade bokat en guidad till kl 15.15 i domen. Så otroligt häftig, den ser större ut från utsidan för den var inte så mäktig som jag trott inuti. 


Har köpt min väska idag och nu höll jag inte på att hitta igen den bland alla försäljare. Men nu är det gjort och jag är så nöjd. Gelato och egen tid för att strosa på stan blev det för mig idag. 
Dagens middag valde vi att ta på kollegornas terass som hör till deras lägenhet. Vilken lyx och det var otroligt mysigt att få sitta i lugn och ro och äta lite plockmat.
Det är landskamp här nu så hela staden är full med Skottar som går omkring i sina vinröda tröjor. Helikopter kör runt hela tiden för att kolla förflyttningen av folk. De säljer ingen alkohol här idag för att stävja fylleriet. Smart drag!


Inga kommentarer: