tisdag 25 oktober 2022

Origo


I går kväll när jag åkte hem så var det -2,5 grader och jag trodde då att det även skulle vara minus nu på morgonen. Men det var +3 och blött efter regn under natten. Dock mötte jag bilar med frost på och gatorna in mot stan var halkiga av is. Ibland blir det mer konstigt än man tänkt sig. Det har för övrigt varit en väldigt grå dag.

Lunch idag på stan med man och son och det är ju alltid trevligt att få träffas en stund och surra. Mycket att göra även denna dag men jag har i alla fall känt att jag jobbar framåt och det är alltid bra. Kontorsjobb tar mycket av min tid just nu. På ena skolan finns en igelkott som inte gått i idé. Den måste väga minst 750g för att klara vintern och en pedagog matar den dagligen för att få upp vikten på den. 

Mannen är på Origo för andra gången denna höst. De skulle visst inte bli så många denna gång och hockey stod på agendan. Detta betyder att jag sitter ensam här med ganska kraftig vind utanför i en kolsvart kväll. Inte rädd men jag är inte heller helt bekväm i just detta.

Inga kommentarer: