lördag 22 oktober 2022

Jobb dag


Sov faktiskt till 9.00 idag och slappade på med morgon Tv efter frukosten. Då dök grannen in en stund så jag klädde på mig. Mannen o han gick i väg för att kolla hur det kan bli vid ett nybygge i närheten då de gör en ny infart. Ingen får ju få det sämre för att någon annan bygger nytt. Det har varit en fin dag med sol och plusgrader. Den här helgen i fjol kunde man åka skidor då snön lade sig snabbt. 

Jag har eldat upp vår skräphög har även sågat tallar för att sätta i olika krukor. Har även tömt vattentunnan så att vi kan vända den upp och ned. Har även varit till Hortlax och satt en lykta på vår grav. Däremot måste jag dit igen för att tända och släcka ljuset vid en annan tidpunkt. Nu tänds den kl 15.00 då det var vid den tiden som jag kom på det. Mannen har bytt däck på Toyotan och han har även tvättat 2 bilar. Skönt att det är gjort. Har även petat ner krokusar som förhoppningsvis ska komma upp till våren så att bina har något att hämta nektar ifrån. 

Sen har vi bastat men idag var det otroligt svårt att få elden att ta sig. Måste mellanlagra ved i garaget så att den blir torr så att det ska gå lätt att elda.

Dagens middag blev lax med sås gjord på parmesan, grädde, gräslök, kryddor och ris till det. Väldigt gott och festligt! Nu väntar vi bara på att Så mycket bättre ska börja. Ett program som vänder sig till mig som gillar musik i alla de former.


Inga kommentarer: