torsdag 27 oktober 2022

Löningsdag


 En otroligt regnig och grå dag. Helt dystert hela dagen med +6 grader. Regn och regn av och till. Har jobbat hemifrån under förmiddagen vilket gjorde att jag hann med att tvätta sängkläder och röra ihop en kladdkaka eftersom jag har fika imorgon. Vi hade Teamsmöte mellan 8-12, 

Åt lunch innan jag åkte till Förvaltningen för möte. Har varit och tittat på något väldigt sött idag. 5 kattungar som idag är 5 dagar. Jag håller på att kolla upp allergin som jag har. Jag är ju uppvuxen med katt men när jag var 18 år så togs vår katt Simon bort då det var jobbigt i familjen. Efter det blev jag allergisk mot katter och även ett gräs som blommar i julimånad. Jag har genom åren testat att träffa katter men jag får en svullnad i ögonen som inte på något sätt är farlig men det är obehagligt. Våra vänner på Fårön har katt och den känner jag inte så mycket allergi ifrån. Testade en Ragdoll för 10 år sedan och det blev en rejäl reaktion. Nu finns det en kattras med päls som heter Sibirisk katt som många inte känner allergier kring. Det bor såna katter på Lyckovägen så jag har idag besökt dem. Bedårande som alla kattungar är. 

Jag har köpt ett fågelhus för jag eldade upp det vi hade i våras för det var så äckligt. Nu ska fåglarna få äta från ett fräscht hus. Sen har det varit bokcirkel på Espresso House och det var mycket att diskutera kring boken Stjärnfall. Helt klart läsvärd om du frågar mig.


Inga kommentarer: