torsdag 6 oktober 2022

Samåkning


Eftersom min dag tillbringats på Kust hotell o spa i deras konferens avdelning så samåkte jag med mannen in mot stan. Han har ju sin parkering klar så det är ju med dagens dieselkostnad fiffigt att bara nyttja 1 bil om det går. Har varit på konferens mellan 8-17 så hjärnan är rejält trött då man sitter och lyssnar en hel dag. Vi har även suttit i vissa konstellationer och resonerat. Lunch blev det på våning 2 och det var panerad schnitzel. Panerad mat är inte min favorit. Jag hade huvudvärk så jag sprang iväg till apoteket för att köra Treo så då lättade det.

När jag var klar vid 17 så gick jag till mannens jobb där han kunde sluta lite tidigare idag. Hem och så åkte jag iväg nästan direkt till Hortlax. Jag har varit på massage och det var verkligen behövligt. Nu känner jag att min diafragma funkar och att jag har puls i magen. Konstig känsla att det lilla kan göra så stor skillnad. 

Åkte förbi kyrkogården i mörkret med en kruka ljung till vår grav. Hoppas att jag fick upp alla sommarväxter? Vet inte riktigt då det var så otroligt mörkt när jag ryckte upp det. När jag kom hem så hade mannen lagat mat och det blev omelett med räkstuvning. Väldigt gott! Dessutom hade han städat medan jag var på massage. Så otroligt skönt!

Det är en helt fantastisk måne ute just nu och dagens väder har varit helt perfekt med 10 grader och sol! Otroligt vacker dag och kväll. 


Inga kommentarer: