söndag 30 augusti 2020

Rockad

En fin och solig dag med helt lugnt som det kan bli på hösten. För trots solen så känns luften verkligen som höst, det blir något högt och klart i luften.

Vi har hämtat vår soffa på Mio sen har vi även tagit med vår stugsoffa till sonen. Sonens soffa sålde jag på Blocket och det kom en kille från Luleå och hämtade den.
Nu är allt klart förutom piffet. Det behövs lite färg på kuddar och mattor både här och där. Men det fixar jag till veckan när jag vet vad jag vill ha för färg.

Idag har vi även varit till Fårön för att fira A som fyller 55 år i morgon. Bra med kalas på söndagar istället för måndagar.

Som tur är så har jag bara en kvällsaktivitet till veckan och det är på onsdag då det är svampkurs och denna gång är det i Bergsvikens skogar.

Har även plockat 2 kg lingon här på tomten, det är gott om bär iår. Härliga tider. Vi behöver inte mycket man jag tänker plocka 2 kg till så klarar vi hela 2021.

Inga kommentarer: