fredag 28 augusti 2020

Veckorna går

Oj vad tiden går, jag hinner knappt med och så är det när jobbet är igång igen! Mycket att göra och jag har varit iväg 3 kvällar denna vecka! Inte ok men ibland kör det verkligen ihop sig. Onsdagen var jag på sista träffen för biodlingskursen. Denna gång så slungade vi honung på Försöksgården i Öjebyn. Inte så intressant men man bör ju rimligtvis veta hur man gör i alla fall. Nu är det slut och vi får se om det blir bin till nästa sommar?

Åkte en sväng förbi mamma o G innan jag åkte hem igen. Mannen jobbade över denna dag då han var hemma igår för installation av värmepump.

Torsdag och då åkte mannen med bilen till Skellefteå. Jag hör ett missljud fram när man kör. Precis så var det, det är fel på lagren och det kostar 8000:-, hoppas Landrins bil tar den smällen? Det är inte vanligt enligt verkstaden att det händer, han hade aldrig varit med om det efter 6500 mil.

Idag har jag vari till frissan och just nu är alla grå utplånade men det varar ju inte så länge. Har dessutom köpt toning som jag ska testa att göra innan jag besöker Linnea nästa gång så kanske jag kan hålla ut lite längre för det är inte billigt att gå dig. Blir ju otroligt bra men som sagt var så är det kul att kunna göra annat för pengarna.

Ikväll har vi grillat med sonen och det blev oxfilé med potatisgratäng. Jag har gjort ratatouille med grönsaker från landet. Känns så klart lyxigt! Gott blev det i alla fall.

Tänker på min kloka son med ett inre som är det finaste jag någonsin sett. Han har verkligen ett inre som gör mig som mamma varm i hjärtat. Han ser saker hon människor jag aldrig sett, han har en människosyn som är unik och han ser alla människors lika värde kvinnor och män. Unikt och jag hoppas att fler tar efter det.

Inga kommentarer: