söndag 30 augusti 2020

Sammanfattning sommaren 2020

En otroligt konstig sommar med Covid-19 som drabbade oss under vintern från mars 2020. Detta har gjort att alla aktiviteter har varit på paus. Inte aktiviteter som vanligt. Tomas Ledin, Festspelen, Bo Kaspers, Johan Stengård var saker som vi bokat upp men som är inställt eller flyttat till nästa sommar i stället.

Vi har inte varit så aktiva med vänner heller utan vårat umgänge har mestadelen handlat om svärmor, mamma o G på fika. Svärmor har vi träffat dagligen men det har varit få middagar då jag är så rädd att smitta ner henne om oturen skulle vara framme. Även mamma med sin behandling är ju extra sårbar i dessa tider.

Midsommar med vänner i vanlig ordning, något får man i alla fall hitta på.

Semestern har för mig varit bra och lång, har varit ledig i nästan 6 veckor. 2 innan mannen började och då var det otroligt fint och soligt, sen lite sämre med sol och regn men inte så mycket regn. Jag tycker att det varit en bra sommar med ok väder. Vet att många andra tycker annat men det viktigaste är ju att jag är nöjd.

Vår semester har mestadels gått ut på att söka efter en bil till mig eftersom jag sålde iväg EFG 450. Vi har varit till Luleå och Skellefteå ett antal gånger för bilarna skull. Sen har vi varit till Jävre på Beas samt till Rödbergsfortet i Boden. Det var det, hemester var det minsann för oss! VI har även varit ut till Storsandskär en otroligt solig och fin dag. Tur att vi har vänner med båt.

Men så hittade vi bilen och drog i väg till Sundsvall över 1 natt. Köpte en bil och så hem igen! Snabba ryck. Efter det var semestern slut.
Vi har även haft en middag med A & E, S & N samt U, då A var hemma och var krallig. Kul att träffa någon i alla fall.

Inga kommentarer: