tisdag 25 februari 2020

Vid skogens slut

Just nu lyssnar jag på en spännande bok där handlingen utspelar sig här runt omkring Piteå. Riktigt bra och kul att dessa två Piteåtjejer valt att skriva om min hembygd. Anette jobbar som speciallärare på en av skolorna så jag har hört om denna bok ett bra tag men nu har den äntligen kommit ut som ljudbok. Pappersboken kommer i maj. Grattis tjejer så bra gjort!

Jag har startat dagen med att hämta semlor eftersom det är fettisdag idag och som sedan levererats till personalen. Mycket uppskattat! Sen ett svårt möte som gick bra. Efter det har jag jobbat hemma med lönerna. Imorgon fortsätter jag och blir då klar.
Har haft samrådsforum i dag på en skola i närheten. Dagens ämne var Popcornhjärnan. Så intressant att få höra en psykolog berätta om vår hjärna som är så föränderlig. Vad händer med ett barns hjärna om den aldrig får vila? Ingen som vet då det inte är forskat så mycket inom detta ämne.


Inga kommentarer: