fredag 28 februari 2020

Helgen är här!

Lilla Vasaloppet på båda skolorna i går och idag. Kallt och klart med strålande sol. Kalla morgnar -18 men fint och skönt på dagarna när solen skiner. Himla härligt.
Idag tog jag komp under eftermiddagen för jag har nämligen fått färg i håret. Strålande bra och fint för det behövdes verkligen.

Skulle egentligen på champangejunta idag men jag är helt bäng i skallen efter denna vecka då alla löner ska sättas och delas ut. Slut som bara den. Tänkte trots det åka iväg en liten stund för att träffa alla och surra lite men ytterligare en har däckat men mest troligt magsjuka som hon fått på sitt jobb. Allt sköts i alla fall på framtiden.

Mannen är på Munskänkarnas årsmöte och han blev omvald som revisor. M stannar där och går på provning med Garage wines och sen middag.

Sonen och jag har ätit ost och charkbricka från Järnspisen och det var gott. Nu sitter vi mätta och belåtna och väntar in finalen av På spåret. Tråkiga finalister men de är så otroligt duktiga och är värdiga vinnare vilken som är vinner. Hejar på Jossan o Johar i alla fall. Tyvärr so vann de inte trots sina 40 poäng.

Jag har namnsdag idag, det är nämligen Maria dagen i dag och vi är många som har namnet som andranamn men även som förstanamn är det vanligt för barn födda på 50-70-talet.


Inga kommentarer: