söndag 9 februari 2020

Inte lika charmigt

Jag har en amaryllis som är på gång igen. Det är inte lika mysigt denna årstid som i december när jag vill ha hur många blommor som helst. Men som sagt var nu kommer den och jag ska ta väl hand om den.

En lugn och skön helg där mannen idag vari på utflykt med svärmor, till graven och stugan och så hämtade de upp mig och vi fikade på Ekbergs på Backen. Dock är hon tyst och tillför inget och det är ju otroligt tråkigt.

Nu blir det vinkurs och idag är det blindprovning, så himla svårt. Har bestämt mig att se det som ett lärtillfälle så jag ska ha med mina anteckningar och se om jag kan klura ut något med hjälp av det.

Från -5 till +1 och ganska halkigt ute. I morgon drar stormen Ciara upp hos oss, den har redan landat i södra delarna av landet.

Inga kommentarer: