lördag 1 februari 2020

Snöhelvete!

Nu har det snöat i snart en vecka och det har kommit 40 cm av det vita. Det i sig gör inget om det snöar rakt ner men det gör det inte, idag blåser det 13 m/s och jag kan lova att det inte ens var lite mysigt i stugan. Jag åkte nämligen dit i går kväll efter den trevliga middagen på Tage med C o K, så otroligt mysigt och gott. Jag valde marulk till middagen och cheesecake till dessert. Moddig väg och drivor med snö ute efter Klubbenvägen, men jag tog mig fram och kunde vara där med mannen. I morse hade det tilltagit med snö och jag hade otroligt ont i händerna och en frusen kropp. Vår stuga håller inte riktigt måttet när det blåser så här mycket utan det blir dragigt inomhus och det är inte bra för mig. Jag packade ihop och åkte till läggan igen. Tog ett riktigt varmt bubbelbad för att få tillbaka grundvärmen i kroppen.


Mannen har varit kvar och skottat och skottat och skottat. Känns ju hopplöst då det inte slutar utan snön fortsätter med oförändrad styrka. Hoppas det slutar tills i morgon.

Nu är mannen hemma igen och efter en dusch är han redo för middag. Idag står lammfilé på middagsbordet.

Inga kommentarer: