lördag 8 februari 2020

Lördag

Så otroligt vacker dag, strålande sol och minus 6. När jag åkte till Hortlax så var det dimstråk över ängarna en bit upp från marken. Himla snyggt! Känns som mars då solens strålar värmer en del redan nu. Härliga tider!

Morfar var på sångstund när jag kom så jag väntade en liten stund innan det avslutades. Vi gick tillbaka till hans rum och då kom yngste morbrorn dit. Kallt som attans i rummet då balkongdörren stod öppen sen lång tid. Morfar har lågt blodvärde och det ligger på 82 så en läkare ska ta med honom på tisdagens rond. Morfar hörde otroligt dåligt idag så jag bytte batteri i hörapparaten men trots det blev det inte bra. Nu bad vi även att en sköterska ska kolla ev vaxpropp innan det ska beställas ny tid på hörselenheten. Sen efter ytterligare en stund kom nästa morbror och hälsade på.

När jag var tillbaka till stan igen tog jag en promenad. Mannen jobbar på i Lillpite på Gotis där han monterar högtalaranläggning. Hoppas allt går bra för honom?

Jag har strukit lite kläder inför resan på fredag. Har hämtat lite sommarkläder från stugan.
Ikväll är det mello igen men det är inget som jag är jättesugen på nuförtiden. Ganska tråkigt och långtråkigt med alla dessa tävlingar innan finalen äntligen går av stapeln.


Inga kommentarer: