söndag 2 februari 2020

20200202

Dagens datum är ett palindrom, går att läsa både framifrån och bakifrån och det blir samma sak. Coolt datum att vara född på. Känner dock ingen som ska ha barn i dagarna.

Mannen har åkt till stugan för att ........ skotta! Ja det är det som folk här har sysslat med den sista veckan.

När jag åkte till morfar under förmiddagen vet jag inte hur många traktorer jag mötte som körde omkring. Tur att dessa hjältar finns och kan hålla uppe gatorna så att vi andra kan komma fram.

Morfar var glad idag, han satt i dagrummet när jag kom med vinterjacka och skor på. Han hade tydligen varit ute och rökt. Men han är ju frusen så jag tog av honom jackan och så satte jag på en fleece som han har. Hoppas det är nog varmt för honom?

Har stora tvättardagen idag. Påslakan, handdukar och annat dessutom sonens all tvätt. Tur vi har en stor och bra tvättstuga som dessutom idag var hyfsat ren.

Har målat mina tånaglar röda inför kommande resa. Känns alltid bra att göra det för då finns det hopp om sommar i alla fall. Jag har ju alltid målade naglar under sommaren då fötterna visas upp på ett helt annat sätt i öppna skor. Just nu är det ju sockar på och då syns aldrig fötterna och de ser ut därefter med torra hälar och valkar. De får stå ut med mycket våra fötter.

Inga kommentarer: