torsdag 14 februari 2019

Valentine

Så har då alla hjärtans dag kommit även 2019. Affärerna dignar med erbjudanden att köpa, köpa och köpa. Vi köper inget nu för tiden. Jag har skaffat mig två buketter med vita tulpaner. Men de skulle jag ju köpt i alla fall eftersom det är helg. Sonen och jag har fikat på Ekbergs men det blev en semla för min del och en ryss för sonen.   Har fått ett fint kort av en elev och ett meddelande på spegeln att jag är en duktig rektor. Sånt värmer. Har fixat geléhjärtan till personalen. Sen har jag lagat en god kycklinggratäng till mannen och mig till middag. Väldigt nöjd med den för den var magisk om jag får säga det själv.
Just nu kommer det nya elever från Azerbadjan, kul med nya länder som vi inte vet så mycket om. Nu måste jag läsa på.
Fredag igen imorgon och det går snabbt nu. Morgnarna är ganska ljusa och det är ljust när klockan är 16.00, så härligt. I morse snöade det och var -4, efter en stund så regnade det och var 3 plus och nu är det ännu varmare och blåsigt. Kan ju bli snorhalt ute så det gäller att vara försiktig.



Inga kommentarer: