tisdag 5 februari 2019

Tisdag

En otroligt vacker dag om jag jämför med gårdagens snöoväder. Idag har det varit kallt och klart med strålande sol på en knallblå himmel, -22 grader. Inte så kul! Har varit in till skolan i morse på ett möte. Sen har jag pluggat hemmavid. Lunch tillsammans med sonen och mannen här hemma.
Mormors födelsedag men eftersom jag var och tände ett ljus igår så gick dagen obemärkt förbi.


Idag har jag gjort det igen, besökt Ica Kvantum och det är verkligen en pärs när det är tisdag. Seniorrabatt på 5%, och jag kan lova att det är seniorer i varje hörn. Man lär sig så mycket om människor varje dag, riktigt spännande. Men jag får också bita ihop och räkna till 10 för att inte skälla ut någon som trängs eller beter sig otrevligt. Att det skulle vara lugnt att handla bland pensionärer stämmer inte. 5% är ju 5 kr/ 100-lapp som man får i rabatt. Om man då handlar för 150 kr så blir det att rabatten uppgår till hela 7,50 kr. Att man kan trängas så mycket för det beloppet är mig en gåta??


Inga kommentarer: