onsdag 6 februari 2019

APT

En väldigt lång dag då jag åkte 7.15 och kom hem 19.15. Jag kan lova att jag känner mig mör i skallen just nu. Skönt med en kväll där jag kollar på Sveriges mästerkock och sen Renées brygga. Två trevliga program på TV 4.
Min yngsta morbror fyller år idag och jag har gratulerat honom . Då fick jag veta att morfar blivit beviljad ett boende. Ingen plats är klar än men det ska bli i Hortlax eller i stan. Ska bli så skönt för honom att bara få bo utan att behöva bry sig om att tänka på allt själv. Sen är det ju inte säkert att det blir bra eftersom han är så gammal och skör men alternativet att bo hemma håller inte i längden. I alla fall har inte gubben fått veta detta ännu för då kanske det blir omständligt då vi inte vet när det blir av.
Vi har fått ny kyl och ny frys idag, tjoho så bra! Tack RAWI, det är inte så ofta jag är supernöjd med vår hyresvärld men nu ligger de på plus.


Inga kommentarer: