torsdag 6 juli 2017

Torsdag

En helt vanlig torsdag. Har städat en del. Sålt köksbordet och det är hämtat under förmiddagen. Det betyder att vi är just nu utan bord och solar då det såklart har blivit försenat. Stolarna ska komma nästa vecka medan bordet är ytterligare en vecka bort. Nu har vi plockat in det gamla Perstorpsbordet från 1969 som fanns med i min uppväxt. Min pappa sa alltid -Hejn, båole jär såå rejällt! Jag får väl lov att hålla med, det har funnits med länge och håller fortfarande ihop. Tänk vad illa men kan tycka om något under uppväxte och nu när man är vuxen så väcker samma bord fina minnen. Ett bra bord helt enkelt.
Hjärtat pickar på och det känns lite alls bra. Man blir lite fundersam och under natten har jag varit vaken en del och ligger då och känner efter och kan inte sova. Har ju fått veta att det inte är farligt men det känns som att man inte har så många chanser med just hjärtat. Man har ju liksom bara ett!
Vi har varit till båten och köpt fisk, lite sik och goda stora räkor. Gott och i morgon blir det rökt sik till middag. Tar den stora Kalixröken så blir det en extra fisk som morfar ska få.
Nu är det snart Ernst och är det något som jag gillar så är det den mannen. Så ödmjuk och duktig, härligt att se. Han har sina citat och jag bara gillar de funderingar som kommer ut ur honom.


Fina A & D hade 20-årig bröllopsdag igår och jag hade förmånen att få vara en del i värdparen. Vi hade en fantastik dag för länge sedan och jag ville passa på att gratulera på dagen med en vas och pioner. Väl där så dök L upp och då visade det sig att A hade köpt blommor till oss. Varsin bukett som var lik hennes brudbukett i orangea toner. Så vackert, nu står den här framför mig och bara strålar. Dessutom så bjöds vi på prinsesstårta. Vilken dag.

Inga kommentarer: