torsdag 13 juli 2017

Flera dagar

Dagarna går snabbt. Trots att jag inte gör så mycket så springer dagarna iväg. Mannen har varit på 2 årsmöte i veckan. Ett lugnt och trevligt och ett inte så lugnt och trevligt. Just nu problem med vägföreningen som vill utesluta hela vår rad med hus och att vi tillsammans med nya bostäder ska bilda nya föreningar. Konstigt förfarande då vår stugrad tillhör ursprunget till hela vägföreningen. Min svärfar har kämpat för en bra väg, asfalterade väg och bra anslutningar så det är ju jättekonstigt om vi inte får vara med och dessutom blir utan den del av kassan som tillhör oss. Fortsättning följer, jag hoppas verkligen att det endast kommer att finnas en förening för alla fastigheter. Hör med andra föreningar där det är så tjorvigt om man ska betala olika avgifter för olika delar av vägen som man kör på!! Nytt möte väntar längre fram.

Spontanbesök i tisdags av U-K o M, kul! Dessutom så kom A o D förbi i går! Väldigt kul med spontanbesök för det händer inte så ofta nuförtiden.
Åkte till Luleå i går för att hitta en slips till mannen som matchar min klänning. Det är ju snart bröllop. Så roligt!
Ganska fint väder både i går och starten idag har varit bra, nu visar de inte något bra väder i eftermiddag men det är då det. Tar det som det kommer. Inget som går att påverka.
Donald Trump är i blåsväder igen, hur länge ska karln få sitta kvar på sin post?
Morfar fick ett besök i går och oj vad vi hann prata mycket och både Roknäs och Stadshotellet. Han har minsann mycket att berätta min underbare morfar.



Inga kommentarer: