onsdag 22 mars 2017

Sjuk

Hemma idag från jobbet, sover, kollar TV, läser mail och pratar lite i telefonen. Det har gjorts en undersökning där det visar att många jobbar hemifrån när man är sjuk. Det gäller mig, har haft kontakt med personalen, förälder, min chef och kollegor. Det gör mig inget alls men jag väljer själv hur mycket jag orkar med att göra.
Mannen har varit till sitt jobb idag och dessutom har han handlat efteråt. Jobbigt blir det när man anstränger sig eftersom kroppen är trött efter en förkylning.
Sonen har varit hit idag med en semla till sin sjuka mamma, gullepojk! Han ska även på en anställningsintervju i morgon så då håller jag tummarna igen för att det ska gå bra denna gång?

Sven-Erik Magnusson från bandet Sven-Ingvars har gått bort idag. Tråkigt tycker jag. En man med väldigt speciell och karaktäristisk röst som jag gillar väldigt mycket. Har sett bandet vid något tillfälle på 90-talet.


Inga kommentarer: