måndag 6 mars 2017

Dolda tillgångar

Det blev bio även denna dag men idag fick jag med mannen. Vi såg filmen Dolda Tillgångar och den var riktigt bra! Min tanke under filmen var att det endast var 50 år sedan denna hemska segregation pågick i USA. Fy säger jag hur de behandlade folk! Skrämmande och det värsta är att i vårt samhälle idag så kommer många onda krafter tillbaka och vi accepterar det, usch och fy!

Har pluggat idag och det gick hyfsat.
Började dagen med att träna kl 5.30, sen besök hos chefen kl 8 för att få ta del av min nya lön. Lunch med sonen och besök hos morfar. Sen en liten promenad i det fantastiska vädret som är just nu. -15 på morgonen och -3 på dagen, kallt och klart.

Morfar har slutat att köra bil på inrådan från min morbror och det är såklart bra eftersom han är 95,5 år. Hans reaktion så ju inte den bästa längre. Känner att han har haft en sorg över detta men idag fick jag känslan att det har vänt och att han accepterat läget. Nu kan han åka färdtjänst men man ska ju inte besvära folk.....

Inga kommentarer: