söndag 5 mars 2017

La la land

Strålande soliga vinterdagar, helt fantastiskt! Igår promenerade jag här runt stan. Sonen hade feber och tvättdag så jag hjälpte till med det hemma hos honom.
Sen var vi på vinprovning med Munskänkarna. Helt fantastiska vita viner. Vi köpte hem en låda. Just när vi var där så hade det börjat att snöa så vi behövde inte ens må illa av att sitta inomhus 2 timmar mitt på en lördag. Sen strax före 19 blev vi upphämtade för att åka till Storfors och umgås med vänner, goda tilltugg, surr och mellotävlingar. En bra kväll och vi kom hem vid midnatt.
Vasaloppet idag men jag sov fram mot 9.30 så starten hade gått när jag slog upp mina gröna.
Åkte ut till stugan för att må gott i solen. Mannen har skottat upp gångar som snöat igen under veckans snöfall. Vi grillade hamburgare och det var så gott.
Jag har varit på bio idag och sett La La Land. En väldigt omskriven film, lite underlig tycker jag men helt klart sevärd. Men det var en väldigt vacker film, förstår att den fick pris som bästa kamera. En svensk kille vann det prestigefyllda priset!
Mannen hade gjort köttgryta när jag kom hem.




Inga kommentarer: