fredag 10 mars 2017

Sista sportlovsdagen

Fredag och idag har jag tagit lite ledigt. Sov länge till 8.15 och det behövdes verkligen. Mannen hade gått jobbet. Han hade fika idag så jag bakade en semmelkladdkaka igår kväll. Han fick själv vispa grädde och garnera den. Hoppas det smakade?






Har bjudit mina män på restaurang Tage för att fira Internationella kvinnodagen. Vi åt vitlöksbröd och en varmrätt. Jag valde Skrei torsk och det var såååå gott!
Sen var det junta för andra gången denna vecka. Igår var vi hos mig igen. Då blev det en kycklinggratäng som var gode het!
Har avtackat en personal idag, lämnat blommor till en vän (som inte var hemma), hälsat på hos morfar.
Mannen har fixat middag och det blev ryggbiff av älg, rotsaksgratäng, pepparsås, grönsaker och frästa champinjoner. Allt var riktigt gott! Till förrätt hade vi bröd från Järnspisen och en massa goda ostar som jag köpt. Sen till det drack vi ett Alsace vin på Gewurstaminer druvan, Sött och gott. Sen blev det ett vin från Priorat till varmrätten. En bra dag helt enkelt eftersom solen har lyst så fint på oss. En fin vårvinterdag!


Inga kommentarer: