söndag 1 januari 2017

Nytt år och nya möjligheter!

Du själv styr hur du tänker och hur du ser på saker och ting. Du har möjlighet att påverka så mycket i ditt liv. Hälsa är inget som man kan styra helt över men man kan hjälpa till genom att leva hälsosamt och motionera en del för ditt eget välbefinnande. Jag ger aldrig nyårslöften men jag ska verkligen försöka att tänka på att vara positiv och att träna en del.
I går när vi skålade in det nya året så kommenterade vi att några vänner blir 50 år! Det låter verkligen gammalt och det tycker jag trots att jag fyllde för något år sedan. Vi skrattade också och sa att mannen har 10 år kvar till pensionen....vi får väl se om det håller?
En slappardag idag, sonen hämtade oss efter 1 och jag sov till 10. Sen promenad och så lite tvättande. Blev även Ivanhoe i vanlig ordning så här en nyårsdag.
Sonen har varit hit på middag och idag gjorde jag potatismuffins med ryggbiff samt vinsås. Blev verkligen gott! Snart börjar årets omgång av Stjärnorna på Slottet.


Inga kommentarer: