tisdag 24 januari 2017

Årets fattigaste dag

Idag sägs det vara årets fattigaste dag. Månaden efter jul och lön först den 25 för vissa, vi från kommunen får ju vår lön den 27:e.
Mamma fyller 69 år. Så jag och sonen har varit på kalas med liten uppvaktning. Mannen jobbar kväll då han äter med kollegor på 1906. Jag och sonen tog vår middag på Odod då jag haft en riktigt shitty day!
Började dagen med utbildning i Excel. Då fick jag det tråkiga samtalet om ett dödsfall. Så tråkigt när en ung person helt plötsligt går bort. Runt omkring i alla denna sorg finns familj och vänner som blir så drabbade. När jag trodde på en lugn eftermiddag med besök på Bredvika men så blev det kristeam och samtal. På detta så var det APT och då var jag mör i skallen. Snabbt hemåt, köpa blommor, hämta son och middag innan uppvaktningen. Det här gjorde att jag avbokade mindfulness utbildningen då det var ett stort stressmoment just idag.
Får ju helt enkelt köra en egen mindfulness även denna dag. Nu slappar jag i soffan och tar det lugnt. Har dessutom sovit som en prinsessa i den nya sköna sängen. Den är så hög så jag skulle behöva en pall för att ta mig i och ur den...



Inga kommentarer: