fredag 13 januari 2017

Helg och vila!

En så bra dag då jag faktiskt hunnit en hel del då jag inte blivit så störd av telefonen. Har även haft två elevråd och det är fantastiskt roligt att höra de små livens tankar. En ynnest att få vara med och delta i deras kloka funderingar och tankar.
Idag är det Tjugondag Knut. Julen ska städas ut och det är 20 dagar sen julafton. Varje år känns det som en oändlighet sen det var jul. Detta år har det även varit fredag den 13:onde som kan väcka ont blod om man är vidskeplig.
Sen i går har det snöat och snöat och snöat. Dessutom så blåser det och är snorhalt. Inte lätt att jobba med snösvängen just nu men de gör ett fantastiskt jobb alla som håller på med detta. Vilka hjältar vi har!
Kan väl tillägga att jag är väldigt nöjd med att vi bor i lägga just nu....
Sonen kommer strax på middag och vi kör favorit i repris och det blir plankstek även denna fredag och som vanligt kollar vi favvoprogrammet från SVT På spåret. Vart är vi på väg?

Har fått tulpaner av min underbara man, denna vecka är de lila och det gör att de matchar soffan. Jag har ju vita blommor men det ser riktigt snyggt ut med lila tulpaner. Har gjort en saffranskladdkaka som vi ska ge oss på till dessert.


Inga kommentarer: