måndag 16 januari 2017

Ny vecka

En vacker och solig dag som blev kallare och kallare när dagen gick, nu är det -18 grader. Sonen har varit hit på middag och idag stod det på menyn, stuvade makaroner och korv. Jag tycker att det var riktigt gott! Sen avslutade vi med en semla från Ekbergs konditori.
Har varit med vår Luxaflex på en snabblagning eftersom den har slutat att gå ändå ner på fönsterbrädan och då lyser morgonljuset in. Det tål jag inte eftersom jag vill ha becksvart i sovrummet. Bra att det gick att fixa så snabbt.
Skjutsade hem son och då hämtades även svärmorsbil som ska tinas av. Snippade förbi kusinens lägga och nu händer det saker där. Golvläggning pågår, badrum är klart och viss tapetsering klar. Blir fint som bara den.
Nu sitter jag och ser Idrottsgalan. Duktiga prestationer belönas men jag må säga att det är svårt att bedöma vad som är en prestation. Svårt att jämföra hästhoppning och golf. Vad är svårare, vad är en bragd? Ja inte vet jag men jag vet att jag hejar på Henrik Stenson eftersom jag gillar att kolla in golf.


Inga kommentarer: