onsdag 11 januari 2017

Oxveckor

14 veckor till det blir påsk. Många arbetsdagar är det....men vi har sportlov v10 så alla som jobbar inom skolans värld har det bra.
Sen vi flyttat hit för snart 6 år sedan så har vi haft en liten gråhårig dam mitt emot. I perioder har vi inte sett henne och vi har funderat och funderat. Men så hips vips så var hon hemma igen och nu senaste året så har hemtjänsten varit förbi ett antal gånger per dag. Idag så läste vi hennes dödsannons i tidningen och i kväll så har de anhöriga påbörjat tömning av lägenheten. Ett liv är så snabbt bortplockat.
Idag var jag trött när jag kom hem så jag bestämde mig för att bjuda ut sonen och mannen på O´Learys. En snabb middag redan kl 16.45. Vi var de första matgästerna på plats. Det fanns en som spelade på maskinerna och en öldrickande man. Sorglig tillställning. Men det kom fler matgäster allt eftersom.


Inga kommentarer: