söndag 15 januari 2017

Vallning

Tjoho vad jag svettas under nätterna!! Så kan det ju vara för 75-80% av alla kvinnor som kommer i klimakteriet. Vaknar under nätterna ett par gånger minst och svettas som bara den under en stund. Täcket har ju då åkt av och det betyder att jag vaknar till efter en stund och håller på att frysa ihjäl, brr brr!
Det här händer många men det är inte alls roligt. Jag har ännu inte märkt av så mycket under dagtid. Kan bli varm men jag svettas inte. När jag läser på så säger forskningen att det pågår i 7,4 år om man fick det innan mensen upphörde och pågår i ca 3,4 år om man fick det efter mensen upphörde.Det är lång tid......

Mannen har åkt till stugan för att skotta upp lite gångar då vår säng kommer till veckan och vår gamla säng härifrån ska ut till stugan. Dessutom så har han i veckan kastat svärfars gamla säng och kört den till tippen.
Idag är det tulpanens dag, oj vad jag gillar dessa blommor när de är hårda och knärra.


Inga kommentarer: