lördag 23 januari 2016

Vinter

Jadå, det är fortfarande rejäl vinter ute men nu är -17 helt plötsligt helt humant. Det beror ju såklart vad man jämför med. Men eftersom det har varit -30 i flera dagar så känns det ju riktigt varmt idag. Hade jag jämfört med -2 så hade jag tyckt att det var rejält kallt.
Sonen tog min bil   hem igår eftersom han hade feber och förkylning. Idag när jag handlat och hämtat bilen så startade den så snällt. Dock så stängdes inte 2 dörrar då de frusit fast. Åkte hem och lånade mannens p-plats som är varmare än min. När 1 timme hade gått och dörren låsts så åkte jag till Bersika och morfar. Sen handlade jag på ICA. Nu har korven jag namngett kommit, såklart hämtade jag ut en korvring så att vi får smaka den.
Sonen mår inte bra idag och vill inte komma på middag. Mannen jobbade till 15.15 och sen har vi varit till svärmor och svärfar. Gode tjorvigt var det idag. Sen blev det renskav med potatispuré. Så himla gott! Allt fixat av mannen medan jag stod för underhållningen. Stepp och stripp, nope skämtar bara. Men pratet stod jag för.
Vi har sett sista Stjärnorna på slottet. Jag gillar det men måste säga att som det är klippt i år så är jag gode irriterad på Clare Wikholm. Vilken kärring, avbrytande och irriterande!!


Vackert är det ute i alla fall, trots temperaturen. Riktig rimfrost på alla träd!
Mannen har stått för middagen idag och jag har druckigt Dry Martini med goda oliver!

Inga kommentarer: