fredag 22 januari 2016

Minus minus minus

Jodå, gradera fortsätter och de är fortfarande på minussidan. Men nu är det endast 18 grader ute och det låter ju fortfarande väldigt kallt men om man jämför med -30 så blir det ju helt plötsligt ganska normalt.
Idag började dagen 7.00. Mannen åkte till sonen och blev sedan skjutsad till svärfars garage. Sonen åkte i väg till sin VFU skola. Mannen skulle då ta bilen från garaget och hämta upp mig vid en biltvätt där min bli var lämnad. Men då händer det som inte får hända, Toyotan startar INTE! Jag står ute i 15 min och väntar innan jag ringer mannen. Död bil svarar han.
Ringer taxi, vi kan komma om 15 minuter, inte kan jag vänta 15 minuter ute kommer ju att frysa ihjäl......
Går in i tvätthallen och då skjutsar en kille mig till jobbet. Hem åkte jag med en medarbetare som skulle den vägen. Hämtade en fin och ren bil.
Mannen har haft ledig dag så det var städat och tvättat när jag kom hem
Sonen har varit hit på middag och ätit plankstek, gott! Men stackars sonen har fått en rejäl förkylning med feber. Han huttrade och frös och åt nästan inget. Satt och slappade i fåtöljen och såg På spåret. Nu har han åkt hem för att sova och kurera sig.


Inga kommentarer: