lördag 9 januari 2016

Sköna lördag

I går gick tempen från -29 till -16 på ett par timmar. Så skönt! Nu går det ju att vara utomhus igen. I går så jobbade mannen till kl 21. Jag och sonen åt middag ihop i hans lägga. Idag var han lite piggare men det ligger en stress över honom för han har ju tenta på måndag och när han legat sjuk hela den här veckan så känna det ju såklart inte bra! Inte kul känsla men man kan ju alltid göra om en tenta om man missar den. Gäller att tänkta positivt.
Sen såg vi På spåret och jag plockade bort lite julsaker innan jag åkte hem för att ta emot mannen.
Hade fixat lite löjromsmackor och vin. Trött som bara den så jag la mig 23 och sov till 10 i morse!
Jag har ett enormt sömnbehov när det är mörkt och kallt. Det känns som att timmarna på natten inte riktigt räcker till!
Idag har jag tagit med mannen på en lite utflykt på 200 m. Jag har varit med honom på Sivs ur och guld och jag har köpt en ny förlovningsring till M. Den gamla hade i princip vuxit fast efter 30 år på fingret så den fick de klippa upp. Sen valde han en ny fin ring av lite bredare modell i rött guld. Den kommer om en vecka.
Efter det skulle vi ficka en semla men där gick vi bet. Slut semlor på 3 cafeér kl 13.00 en lördag! Dålig planering var det i alla fall. Hem och fikade vårt eget fika i stället.
Min man har varit till stugan för att mäta bastun och jag har sett lite film.
Nu ska jag gå till ICA för lite handling eftersom sonen kommer hit på plankstek om en stund. En bra lördag men en temp på -13 och det är ju bra vintertemperatur!


Inga kommentarer: