lördag 2 januari 2016

Lördag

Första lördagen 2016 och jag hade ju svårt att somna i går och det gjorde att jag sov till 9.50! Skönt men jag hade bokat tvättstugan kl 10.00. Ner för att starta de första maskinerna. Nu är allt torrt, dukar manglade och inlagda i skåp. Lika skönt varje gång det är gjort!
-2 ute men ingen snö, tänker på SM-veckan...Hur ska det gå? Behövs minsann lite snö snarast! Snögubben som skulle slå något rekord är ju i fara och det spelar mindre roll men det som oroar mig är alla vintersporter som ska vara utomhus. Spännande blir det i alla fall. Många saker händer runtomkring och det känns bra att bo mitt i smeten då!
Lite folk på stan idag, de har tydligen handlat klart för nu. Även i natt så har det varit lugnt få festande ungdomar, de kanske var trötta efter nyår?


Mannen har varit till stugan men det var ju inget att skotta men en riktig isbana överallt. Han städade och plockad i garaget i stället!
Sonen är sjuk, jag antar att jag smittat även honom! Han kände sig inte pigg i går när han var här så jag förstod att det skulle komma feber också. Synd bara då han börjar plugga inför tentan om en dryg vecka. Grammatik med satsdelar, inte så lätt alltid.



Inga kommentarer: