tisdag 12 januari 2016

Snö

Skolstart, ny matsal i annat hus och snö. Massor med snö, lite kämpig dag må jag säga. Många av personalen har blivit bombade med frågor av föräldrar. Av helt förståerliga skäl, de undrar ju om sina barn. Vi kan dock inte påverka allting, någon enstaka bil har funnits i dag på skolan men framför allt så har snön vräkt ner. Oplogat har det varit så våra små har fått spåra till och från matsalen 3 gånger, frukost, lunch och mellis. Sånt kan göra mig sur att det inte skottas om skolan har börjat utan vi får vänta tills i natt!
Jag har varit på jakt efter ett hjul till min hurts som de slagit sönder vid flytten. Har fått 2 hjul på Bloms så jag hoppas innerligt att det passar.
Sonens julgardiner och annat pynt har åkt ner i lådan idag, själv var han på VFU information för kommande praktik.
Hostar som bara den även denna dag och någon pigghet från kortisonet känner jag inte så jag vet ju inte om det hjälper mig, vi får väl se?
Sitter nu och läser en bok om Fritidshemmet som är väldigt intressant, vi har läst den som en bokcirkelform där vi redovisat något kapitel i varje grupp. Blev bra och givande!


Inga kommentarer: