måndag 4 januari 2016

Måndag

Dagen innan Trettondagsafton så det blev en vanlig arbetsdag innan det är förkortad dag i morgon igen! Konstigt med alla dessa helgdagar. Ska absolut inte klaga då det knappt är några sådana dagar detta år 2016.
Kontoret tar sig, inte är det snyggt men nu är det inga fllyttkartonger, datorn funkar och idag har det blivit dammsuget. I den nya delen så jobbas det på för fullt. Oj vad mycket saker som ska in på olika ställen. Bra jobbat där!
Kallt ute -17, i natt har det varit blåsigt som bara den så vår gran har tippat. Blankis ute som har fått ett lager på 7 cm kallsnö ovanpå är ingen lek! Shit vad halkigt det är, fötterna bara far i väg så det gäller att ta det lugnt.
Sonen är fortfarande sjuk så jag har varit dit men en påse med uppmuntringssaker.
Mannen jobbar till 17.00 och jag har nyss kommit hem och sitter och ser på juniorkronorna. Det går bra det här året!
Dagen har blivit strax under 30 min längre sen vintersolståndet!
Idag åker våra vänner i väg på deras drömresa, inte alls avundsjuk.....jo det är jag men jag unnar de verkligen det här!


Inga kommentarer: