tisdag 5 januari 2016

Hemma!

Gud vad jag är lycklig som får vara hemma i kväll! Missförstå mig rätt, jag skulle gärna umgås med goda vänner men jag vill inte gå på lokal. Nu har mannen jobbat till 17 och var hemma halv 6 så vi har ätit god röding med smörsås, sallad och pressad potatis! Helt perfekt men en pavlova till dessert. Nu kan jag bara mysa hemma med min man. Dock lite synd om sonen som är sjuk och ligger hemma med feber och förkylning.
Har jobbat sen tidigt i morse, under förmiddagen åkte jag till morfar. Tog honom nästan på sängen 10.30. Tala om en gubbe som tar det lugnt! Vi åkte i alla fall till kyrkogården efter vi köpt ros på Maggans. Tände ljus och skottade. I dag hade det varit 70-årig förlovningsdag.
Sen åkte vi till ICA för lite mathandling. Där var det många bekanta så det var trevligt, dock tar det ju en hel del tid att handla. Köpte årets första semlor, morfar fick en, sonen fick en, jag fick en och mannen fick en! Gott men inte går de upp mot Ekbergs semlor!

Nu ska vi ta det lugnt och se på TV. Nästan all jul är bortplockad idag. Ljusstakar i köket, gardiner och en julgran finns kvar. I morgon ryker det sista! Tänk att det jag gillar så mycket i november känns så rätt att plocka bort nu!

Idag har det varit kallt, -18 i morse och -15 i dag men det blåser så det känns rejält kallt! Fy så trist

Inga kommentarer: