torsdag 28 januari 2016

SM veckan i Piteå

Här händer det saker, massor med folk ute även en torsdag så även i kväll. Piteå har tagit SM medaljer i stafetten idag. Både ett guld för damerna och ett brons för herrarna. Sen har det även blivit medaljer i Taekwando. Riktigt kul och bra jobbat av alla aktörer.
Har varit på möte idag och sen har jag läst och lyssnat på en jättebra föreläsning och Språkutvecklande arbetssätt.
Rea på anrika Skölds som ska lägga ner, inte kul alls! Just nu lever vi butiksdöden i stan. Gottis i Småstaden stänger också och tidigare stängde Othelia och Bryggmans blommor. Hägglunds har också sålt ut men har fortfarande öppet. Jag tar verkligen inte åt mig då jag tänker hela tiden på att stödja med lokala handeln. Fy skäms på er andra som provar och provar på våra butiker men sen går hem och handlar via nätet. När ni gör så blir våra butiker dabbade och tillslut har vi inga butiker kvar i stan.
Sonen har varit hos läkaren och han har halsfluss, nu blir det pencillin i 10 dagar. Min fundering blir snabbt, Har jag också det? Min läkare säger nej men jag har ju varit så dålig sen 18/12. Trots kortison så är jag ju inte frisk, dessutom har jag varit symtomfri tidigare men när de tog prov så hade jag det i alla fall!
Ikväll så samlades vi 10 personer på O´Learys för mat kl 17.00. Gott och trevligt, sen en kolla på Charlotte Kalla som intervjuades i Småstaden och sen till Kulturtältet. Där spelade i kväll Great Gig och Storstryk som tolkade Eagles. Så himla bra de är. Tonsäkra och samspelade, Riktigt roligt att höra att ett lokalt band kan låta så proffsigt, en bra och rolig kväll.









Inga kommentarer: