tisdag 2 september 2014

Sommar summering

En kall start som trots allt var bra men så i början av juli så vände det helt och det blev ett fantastiskt fantastiskt väder! Det är sällan man skådat något liknande. Varmt i minst 6 veckor!! Njutit som bara den, badat massor och läst en hel del. Har ju dock "bara" haft vanlig semester detta år pga mitt nya jobb så jag har varit ledig i 4 härliga veckor och sen har jag även kunnat jobba lite hemifrån.
Mannen hade tidig semester och det betyder att om vi skulle hinna med att umgås så var det ju tvunget att även jag hade tidig ledighet.
Vi var på 100-års fest i slutet av maj, mannen fyllde år. I juni var det examen, mitt första examenstal. Studenten för en massa kompisars barn, Fest här i stugan och midsommar här. Packade ihop och åkte söderut på midsommardagen. Stockholm, Kalmar, Österlen, Åhus, Smygehuk, Malmö, Köpenhamn, Simrishamn, Helsingör, Höganäs, Ullared, Jönköping, Stockholm, Uppsala och sen hem igen. Ganska många mil i bil och mycket bensin har det gått! Hem till ytterligare en väldigt trevlig 50-års fest. Fest hos oss. Tjejmiddag i läggan med mamma och syster. Fåröfesten med temat Studio 54.Middagar och umgänge med vänner. Skellefteå med shopping, trevlig inflyttningsfest med många nya bekantskaper. Regn med översvämningar och ganska många åskoväder som har dragit förbi oss. Noliamässan med helikopterflygning. Poolgrävning och byggande. Surströmming och kräftskiva. Mörkret kommer smygande på oss och jag tänder ljus. En fantastisk bra sommar.Nu är dessutom svampsäsongen igång så jag plockar på för att hinna ta vara på allt medan tid är.



















Inga kommentarer: