söndag 28 september 2014

En söndag i september

Efter en rejält blåsig dag i går så har det mojnat och idag har det varit så fint. Under fm åkte vi till stugan för att kolla lite saker. Där var det bedårande vackert med ett blankt hav som glittrade från solens strålar.
Mannen jobbade till 20,00 igår och han ska även iväg idag men till 23.15 i kväll. Sen åker jag iväg till Umeå i morgon kl 6.00, fy vad tidigt!
Ska på konferens som heter Skolledaren & Forskningen, säkert intressant.
Fika med släkten i går hon sonen och jag tror att alla var nöjda och belåtna efter det.
Har gjort tomatmarmelad i dag från egna tomater, ska bli kul att smaka det. Min tanke just nu är att det ska vara gott till ost. Vi får väl se när vi väl smakat anrättningen.
Hittade även en KarlJohan på stugan så den är stekt och klar för lunch alldeles strax. Mat mat och mat jag tror att alla mina inlägg handlar om detta.
Vi har även bokat Stockholm med vänner här framöver i november. Ska bli kul att åka iväg, bo på hotell och gå på show. Det är nämligen så att Orup sätter upp en show och vi såg den förra han hade tillsammans i Stockholm så det är blir en Part II. Kul att ha något att se fram emot!

Lite fönsterputs har det också blivit idag då de har varit väldigt smutsiga efter höststormen igår.
Bilden är lånad från nätet. 

Inga kommentarer: