måndag 15 september 2014

Demokrati

Jag vaknade med en besk smak i munnen och det beror inte på att jag har varit på fest utan det är valresultatet i Sverige som gör mig så bekymrad. Sverige demokraterna har blivit vårt lands tredje största parti. Fy så tråkigt! Mest troligt känner jag ganska många som har röstat på detta parti, varför gör man det? Är det ett missnöje eller hittar man verkligen inte något annat att rösta på? Tror i alla fall att Socialdemokraternas partiledare Stefan Löfvén får det tufft att bilda regering och att få ihop det med andra partierna. Det vore ju inte kul om det skulle behövas ett nyval om ett tag för att partierna blir oense.


Har blivit påmind idag att vänner läser min blogg och att det var länge sedan jag bloggade. Det har varit lite mycket att göra den senaste tiden och då kommer jag ibland ifrån mina rutiner att sitta vid datorn.
Vi har i alla fall fått in duken i poolen och börjat att fylla den.
Mannen har haft surströmmingsfest med sitt jobb och jag tillbringade fredagskvällen med sonen och att städa och tvätta inne i stan i vår lägga. Lördag bestod av att montera garderob hos sonen och att vara på kräftskiva hos vänner. Trevligt värre, ett ställe där jag aldrig varit tidigare och ett fantastiskt läge med en gammal och mysig stuga. Kom hem efter 1.00 och igår var det poolen och svamparna som stod på agendan.
Känner en begynnande förkylning sen förra veckan och jag har ont i halsen och är trött men det bryter liksom inte ut....





Inga kommentarer: