söndag 31 augusti 2014

Sista dagen på sommaren! :(

Fy för den lede, nu är sommaren slut i mina ögon! Fantastiskt fint och soligt idag men det är ju trots allt september i morgon och då är det hela över. Låter negativt, ja jag vet men det är så jag känner det.

Tog en tur idag till skogen och först hittade jag ingenting. Men så plötsligt så fanns de där överallt. Karl-Johan. Hittade massor så jag fick plocka fram en extra påse som jag hade med mig som tur var. Det här betyder ju att man helt klart blir lite kräsen eftersom jag ratade tallsopp, tegelsopp och smörsopp som man i annat fall gärna plockar med sig hem. Nu går torken för fullt men det är många omgångar kvar innan allt är torkat.
Eftersom mannen jobbade igår så har jag varit och hyrt några filmer eftersom han jobbar kväll även till veckan. Började att se en om modeskaparen YSL. En svår person med en manodepressiv sida som gjorde att han inte mådde så bra periodvis men vilken fantastisk modeskapare han var.
Idag fyller bästa A år så snart blir det kalas på Fårön och jag ska dessutom få slut på gråhår för ett tag framåt.
Sen blir det druvkurs hos Munskänkarna i kväll!

Inga kommentarer: