fredag 19 september 2014

Arbetsrätt

Dagens utbildning består av arbetsrätt. Ett stort och svårt ämne. Alla anställda har i alla fall en hel del saker som vi behöver tänka på. Vi har en massa åtaganden. Vi ska jobba ett visst antal timmar per vecka vi ska vid sjukdom anmäla det till vår chef osv.
Jag drar paralleller till Leifs restaurang som jag följt på TV. Det är Leif Mannerström som tar sig an ett antal personer som inte har jobbat på en massa år eller aldrig haft ett arbete. Hur de får chansen att lära sig restaurangbranschen och få en ny chans i livet. Alla tar dock inte den chansen utan missköter sig och gör inte alls det som förväntar sig av dessa personer.
Vår middag bestod av rostade rotsaker med stekt kyckling och dragondipp. Väldigt gott med ett gott vins om vi köpte i Köpenhamn i somras. Håll kvar sommarkänslan till varje pris trots att det har varit dimmigt och mulet hela denna dag.
Min svägerska har kommit hit i dag och det är så kul, och min svärmor får hit sin dotter och det är viktigt. Fint att se dem tillsammans.
Jag gick ut 20 minuter och hittade en korg full med Karljohan svamp, helt fantastiskt vilket svampår detta har blivit! Tjoho så bra....

Inga kommentarer: