tisdag 23 september 2014

Hemma

Att bo i stan är ju oftast jättebra:

  • Nära till allt
  • Ingen snöskottning
  • Bra tvättstuga
  • Det tar aldrig slut varmvatten, jag kan duscha länge...
Men det finns saker som är jobbiga:

  • Ett trapphus där allt ljud går rakt in i vårt sovrum
  • En alldeles ny köksfläkt som inte suger ordentligt och dessutom låter som ett fläktrum i vårt sovrum
  • Skrikande fyllisar på kvällarna
  • En dragspelande man utanför, undrar just om det finns lagar på hur många timmar man får spela innan man måste byta plats. Skitjobbigt i går när jag försökte sova men han spelade på i flera timmar....


Idag fyller Text-TV 40 år, använder ni text tv? Jag gör det och har alltid gjort det sen uppväxten. Mest använde jag det när vi bodde i huset för när jag lade mig för kvällen slog jag alltid på TV för att kolla nyheterna. Jag är ju lite nyhetsnörd. Ser och läser nyheter en massa gånger varje dag men det är lätt att slå igång text tv´n.


Inga kommentarer: